A debreceni nagy állomás

Debreceni vasút régenA vasútvonal építésére indítványt először 1837-ben tett, egy bizonyos Szitányi Móric, debreceni polgár, aki engedélyt kért vasúti részvénytársaság létrehozásához. Az ő elgondolásában a vasúti kocsikat lovakkal vontatták volt – ez az elképzelés már akkor is elvetélt ötletnek számított. Sokan sokáig kételkedtek a Pest-Debrecen vasútvonal megépítésében, még Deák Ferenc is, aki szerint vele együtt sokan csak álomnak tartják ezt. Ennek ellenére egy bécsi bankár már megtette az első lépéseket az ügy érdekében, és megszerezte az építési jogot Pest és Vác vasútvonal építésére.  1838-ban az első vonat meg is tette az első 36 km-es útját. A második útvonal már Debrecen irányába indult, 1847-ben megindult a forgalom Pest és Szolnok között. Ez a vasútvonal a szabadságharc idején kulcsfontosságúnak bizonyult.  1857-ben sikeresen megépült a vonal, 1858-ban már volt Debrecen-Nyíregyháza járat, egy év múlva már Miskolcra is eljuthattak az emberek. 1900-ban impozáns állomásépületet emeltek debreceni munkások segítségével, amelyet teljesen elpusztított a 44-es szőnyegbombázás. Végül a Nagyállomás 1961-ben nyerte el mostani formáját, amelyet Kelemen László tervezett, és Domanovszky Endre freskóival díszítették. A vasútnál mindig szükség van friss munkaerőre, keresgéljen a lehetőségek között az  állás munka debrecen oldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.